Co jsou to ordinační hodiny?

Ordinační hodiny jsou doba, kdy jsme pro Vás v ordinaci k zastižení osobně a telefonicky – v tuto dobu Vám otevřeme na zaklepání a zvedneme telefon (pokud nemáme obsazeno), nebo – pokud zvonění náhodou propásneme – zavoláme co nejdříve zpět.

Pracovní doba bývá daleko delší. Během ní voláme pacientům, děláme administrativu a provádíme nutné návštěvy pacientů. Mimo ordinační dobu však nebýváme ke kontaktování (mimo domluvené případy, většinou skrze EMMY.MD). Proto je třeba ordinační hodiny znát.

Jaké jsou ordinační hodiny u nás?

Ordinační hodiny jsou rozděleny na ty pro akutní a pro objednané pacienty. Pro akutní pacienty jsou první 1,5 ord. hodiny dne. Prosíme Vás však, abyste nám dali i v akutních hodinách dopředu telefonicky vědět, že přijdete (samozřejmě mimo případy, kdy to objektivně nelze).

Akutním pacientem či pacientkou jste, pokud máte nový problém k řešení – např. když Vás o víkendu začalo bolet v kříži nebo jste si zadřeli třísku. I v tomto případě nám prosím neváhejte zavolat – budeme se na Vás moci lépe připravit a většinou tak zkrátíte i čas, který strávíte v čekárně. Pokud máte infekční chorobu, zavolejte nám prosím každopádně – domluvíme se tak, abyste přišli rychle na řadu a snížilo se riziko nákazy ostatních pacientů.

Pokud se u Vás nebo Vašeho blízkého objeví urgentní stav – například příznaky infarktu myokardu, mozkové mrtvice nebo jeden z mnoha dalších neodkladných stavů, určitě nečekejte na začátek našich ordinačních hodin, ale volejte ihned první pomoc – číslo 112!

Proč objednáváme? Momentálně hraje hlavní roli epidemiologická situace v naší zemi. Objednáváme ale také proto, že nikdy nemáme radost z toho, když musíte dlouho čekat – Váš čas je drahocenný a dlouhým čekáním se nejen zvyšuje riziko nákazy v čekárně, ale také zhoršuje Vaše nálada. Většina kolegů a kolegyň se shoduje, že jsou schopni se lépe postarat o své pacienty, když si mohou vyhradit určitý čas jen na konkrétního pacienta bez tlaku plné čekárny. Mnoho konzultací praktického lékaře je pro objednání vysloveně vhodných – například déletrvající obtíže, probrání výsledků vyšetření a další léčebné strategie, různé posudky nebo např. preventivní prohlídky. Čas potřebný ke konzultaci nikdy nelze odhadnout stoprocentně přesně, ale celkově se tímto opatřením dá doba Vašeho čekání výrazně zkrátit.